Instagram kiedyś i dzisiaj. Sprawdź co się zmieniło!

Instagram kiedyś i dzisiaj. Sprawdź co się zmieniło!

Instagram wystartował w roku 2010. Zaledwie dwa lata później założyciele Instagrama sprzedali tę aplikację Facebookowi za około miliard dolarów. Aktualnie popularny fotograficzny portal społecznościowy dociera do ponad miliarda użytkowników. Gwiazdy z Instagrama docierają do milionów odbiorców każdego dnia. Dla wielu luksusowych marek opisywany serwis fotograficzny to dar z niebios. Więcej niż miliard osób może dać się nakłonić producentom, a także ich “influencerom” i dokonać zakupu produktów.

Czy wiesz, jak Instagram wyglądał na samym początku?

Pierwsze zdjęcie opublikowane przez jednego z założycieli Instagrama, czyli Kevina Systroma, ukazuje szczeniaka golden retrievera oraz prawą stopę dziewczyny autora fotografii. Zdjęcie zostało wykonane w lipcu 2010 roku. Opatrzone zostało ono podpisem “test”. W tamtym czasie aplikacja Instagram nie była jeszcze aktywna publicznie. Założyciele Instagrama mieli bowiem początkowo zupełnie inny pomysł na funkcjonowanie fotograficznego portalu społecznościowego. Zdjęcia były kwadratowe. fotografie można było “podrasować” jedynie paroma filtrami. Pomimo wspomnianej prostoty już pierwszego dnia na Instagramie zarejestrowało się 25 tysięcy użytkowników, a po sześciu tygodniach było ich ponad milion. Prowadzenie konta na Instagramie jest dzisiaj oczywiste dla ogromnej liczby osób z całego świata, a portal jak widać, odniósł natychmiastowy sukces i od początku notował błyskawiczny rozwój.

Czy wiesz, jak Instagram zmieniał się na przestrzeni lat?

W roku 2012 założyciele Instagrama doszli do porozumienia z właścicielami Facebooka. W związku z tym obie aplikacje na mocy podpisanej umowy się integrowały. Facebook przejął Instagrama. Po tym wydarzeniu aplikacja miała już 30 milionów użytkowników. Zaledwie 4 lata później Instagram liczył aż 600 milionów osób. Rok 2016 był zatem najlepszy dla Instagrama. Liczba jego użytkowników wzrosła skokowo. W roku 2018 założyciele Instagrama odeszli z firmy. Spółki takie jak Instagram, Facebook oraz WhatsApp zostały technicznie ściśle połączone. Od czasu odejścia dwóch założycieli Instagrama, czyli Systroma oraz Kriegera, nie opublikowali oni na tym portalu żadnych zdjęć. Społecznościowy portal z biegiem czasu przechodził technologiczną ewolucję po to, aby przybrać aktualną formę. Pojawiło się Insta Stories, ogromna liczba filtrów, IGTV, a także wprowadzono Swipe Up i wiele innych opłacalnych marketingowo rozwiązań. Dzisiaj Instagram stanowi potężną dźwignię marketingową dla wielu firm, źródło zarobku Influencerów i sposób na poznawanie nowych produktów dla ogromnej liczby zarejestrowanych osób. Treści z opisywanego serwisu fotograficznego to dla ogromnej liczby użytkowników wyznacznik tego, co jest najbardziej na topie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.