Prowadzenie fanpage’a może być trudniejsze niż sądzisz

Prowadzenie fanpage’a może być trudniejsze niż sądzisz

Na przestrzeni ostatnich lat media społecznościowe przestały być przestrzenią, którą kojarzono wyłącznie z rozrywką i spędzaniem wolnego czasu. Jak podaje portal Statista.com, wartość rynku reklamowego Facebooka w 2021 roku wynosiła niemal 115 mld dolarów. Prowadzenie fanpage’a stało się obowiązkiem każdej firmy, która chce zaznaczyć swoją obecność w internecie. Kompleksowe zarządzanie profilem służbowym nie jest jednak zadaniem prostym.

Prowadzenie fanpage’a zaczyna się od właściwej strategii

Część firm „starszej daty”, które zaczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi, zachłystuje się oferowanymi przez nie możliwościami. Na zarządzanych przez nich profilach naprzemiennie pojawiają się wpisy o objętości artykułów blogowych, niepowiązane ze sobą stylistycznie ilustracje, spontanicznie zorganizowane live’y, a nawet memy i inne satyryczne rysunki. Zanim prowadzenie fanpage’a stanie się jednym z naszych najważniejszych zadań, warto poświęcić nieco czasu i zasobów na określenie strategii komunikacyjnej oraz wizualnej.

Przygotowany plan powinien zawierać odpowiedzi na szereg istotnych pytań:

  • kto jest docelowym odbiorcą komunikatów naszej marki?
  • jaki jest nadrzędny cel naszego fanpage’a? (konwersja, interakcje, wzrost rozpoznawalności marki)
  • jakie treści i środki przekazu pomogą nam dotrzeć do potencjalnych odbiorców?
  • w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji?

Odpowiedź na każde kolejne pytanie przybliża nas do osiągnięcia założonego celu, czyli opracowania precyzyjnej strategii, która pomoże nam budować pożądany przez nas wizerunek i stopniowo osiągać zakładane cele. Należy mieć jednak na uwadze, że dobry plan to zaledwie połowa sukcesu – prowadzenie fanpage’a wymaga również wiedzy i zasobów, które mogą okazać się poza możliwościami zaczynającej przygodę w social mediach firmy.

Tworzenie postów i ilustracji

Media społecznościowe rządzą się własnymi prawami – rozbudowane treści, które doskonale wpasowują się w stylistykę artykułów na firmowych blogach, mogą nie przykuwać uwagi pośpiesznie przeglądających swoje walle odbiorców. Zadaniem specjalisty ds. social media jest prowadzenie fanpage’a w taki sposób, aby wpasował się on w sposób, w jaki konsumujemy treści na portalach społecznościowych.

Prowadzenie fanpage’a wymaga regularnej moderacji

Planując prowadzenie fanpage’a dla swojej firmy warto pamiętać, że osoba odpowiedzialna za firmowy profil musi regularnie obserwować go pod kątem treści i komentarzy publikowanych przez internautów. Rozwiązanie to pozwala nam pozostawać w bezpośrednim kontakcie z klientem, zmniejszając przy tym ryzyko kryzysów wizerunkowych w przypadku niezadowolonych klientów.

Zleć prowadzenie fanpage’a doświadczonej agencji

Zastanawiasz się, która z działających na rynku agencji social media zapewni Ci pełnie wsparcie przy zarządzaniu firmowym profilem? Zapoznaj się z ofertą marki Frank & Greg, posiadającej w swojej ofercie m.in. prowadzenie fanpage’a https://frankandgreg.com/social-media-organiczne/facebook/, tworzenie strategii komunikacyjnej czy moderowanie transmisji na żywo. Skontaktuj się ze specjalistami marki i poznaj korzyści, jakie zapewnia współpraca z doświadczonymi specjalistami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.