Tanie i skuteczne sposoby na wypromowanie swojej firmy

Tanie i skuteczne sposoby na wypromowanie swojej firmy

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że w dzisiejszych czasach dobry marketing stanowi podstawę sukcesu firmy. Największe światowe koncerny inwestują w reklamę setki milionów dolarów. Wszystko to służy pozyskaniu klienta. Jednak nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na tak potężny budżet reklamowy. Osoby prowadzące mniejsze biznesy są zmuszone szukać możliwości dotarcia do ludzi bez konieczności ponoszenia dużych wydatków. Oto dwa sprawdzone sposoby na tani, lecz skuteczny marketing naszej firmy.

Odzież z logiem naszej firmy

Posiadanie koszulek z nadrukiem reklamującym nasz biznes świetnie sprawdza się w sytuacji, kiedy nasza działalność opiera się na kontakcie z ludźmi. Chwytliwe, zapadające w pamięć logo przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Ponadto na odzież oprócz logotypów można nanieść najważniejsze dane takie jak numer telefonu lub adres siedziby firmy. Są dwa sposoby pozyskania takich towarów. Pierwszy to zlecenie wyprodukowania koszulek odpowiedniej firmie. Na polskim rynku jest ich sporo. Wystarczy przedstawić projekt (kolor produktu i zawarte na nim logotypy, wstawki itp.), a firma zajmie się produkcją.

Ceny za tego typu usługi nie są wygórowane. Problemem dla nas może być jednak wymóg, jaki często stawiają firmy, czyli konieczność zamówienia większej ilości towaru. Przykładowo, jeśli potrzebujemy pięciu koszulek, firma może nie chcieć podjąć się tej produkcji, argumentując to zbyt niską wartością zamówienia. Pozostaje jednak druga, tańsza opcja, czyli samodzielne wykonanie takich koszulek. Sprawa nie jest bardzo skomplikowana. Wystarczy zakupić prosty, estetyczny t-shirt (bardzo dobrze nada się zwykła biała koszulka, którą dostaniemy w cenie dziesięciu złotych). Następnie należy nanieść na nią wcześniej wydrukowane na papierze transferowym naprasowanki z logiem naszego biznesu. Po ich dokładnym naprasowaniu w wybranym przez nas miejscu na koszulce, wystarczy odkleić papier. Tym niedrogim i szybkim sposobem otrzymujemy koszulkę z logiem naszej firmy. Jeśli nie posiadamy wystarczających umiejętności niezbędnych do własnoręcznego przygotowania naprasowanki, możemy skorzystać z opcji kupnawprasowanki na zamówienie. 

Reklamowanie się w mediach społecznościowych

W XXI wieku internet stał się najlepszym i najbardziej popularnym miejscem do reklamowania się. W przeciwieństwie do potężnych bilbordów nie wymaga od nas dużego kapitału przeznaczonego na marketing. Założenie konta w popularnych serwisach społecznościowych jest darmowe. Dają nam one dostęp do niezliczonej liczby potencjalnych klientów. To wszystko brzmi pięknie. Należy jednak pamiętać, że reklama w mediach społecznościowych wymaga od nas dużej dawki wiedzy.

To sztuka dotarcia do odpowiedniej niszy, zainteresowania klienta oraz (chyba najtrudniejsze) przebicie się przez tłum ofert innych firm, które również prowadzą tam swój marketing. Zdobywanie wiedzy w tych tematach to długi i monotonny proces. Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieje możliwość zatrudnienia osób, które za nieduże pieniądze będą prowadzić nasze konta w mediach społecznościowych. Przed zatrudnieniem takiej osoby należy prześledzić historię jej działalności (w szczególności to jak wypromowała profile konkretnych firm w mediach społecznościowych). Miesięczny koszt zatrudnienia takiego pracownika powinien oscylować w granicach pięciuset złotych. To niewiele biorąc pod uwagę fakt, ilu klientów mogą przyciągnąć dobrze prowadzone strony na Facebooku’u lub Instagram’ie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.