Strona głównatechnologiaWyskakujące okienko na stronie - jak je dobrze wykonać?

Wyskakujące okienko na stronie – jak je dobrze wykonać?

AUTOR

Kategorie

Wyskakujące okienko, toplayer, light box, czy spadające okienko z formularzem zapisu na listę… Jakby efektu widocznego na załączonym obrazku nie nazwać jego zadanie jest jedno – zbudować naszą listę adresową – SKUTECZNIE!

Chyba nie muszę Cię przekonywać, że dużo łatwiej sprowadzić stargetowany ruch na swojego bloga, niż na fajnie przygotowany sqeeze page. Jednak bardzo często ruch ten zostaje niewykorzystany. Ludzie wchodzą i wychodzą, a lista adresowa jakoś nie chce rosnąć…

Dobrym rozwiązaniem na takie kłopoty jest zamieszczenie na stronie wyskakującego okienka z formularzem zapisu na listę adresową.

Dodatkową pomocą może okazać się specjalna wtyczka do WordPressa, którą odkryłem dosłownie kilka dni temu i od razu zastosowałem na swoim blogu (efekt widoczny na screenie powyżej). W artykule tym znajdziesz receptę na dobry top-layer…

Dlaczego warto wstawiać na bloga wyskakujące okienko?

Myślę, że nie muszę wypisywać w tym punkcie wielkich esejów, bo większość osób odwiedzających tego bloga zdaje sobie sprawę z tego jak potężny potrafi być e-mail marketing. Zatem wypunktujmy.

Dzięki takiemu okienku:

szybciej zbudujesz wartościową listę adresową
wyciśniesz więcej z ruchu sprowadzonego na blog
sprawisz, że ludzie zaczną powracać na Twój blog (jeśli co jakiś czas przypomnisz się mailingiem)

Czy takie spadające okienko nie wnerwia ludzi?

Spotkałem się z wieloma opiniami, że wszelkie wyskakujące okienka wnerwiają internautów i od razu zamykają oni taką stronę. Postanowiłem to dokładnie sprawdzić i na swojej prywatnej „tablicy notatek” zapisałem 10 marca jako dzień wprowadzenia na swoją stronę top-layera.

Zobacz jak wyglądał czas spędzony w witrynie przed i po wprowadzeniu spadającego okienka z formularzem zapisu na listę adresową

Co prawda po obu stronach tego sądnego dnia widać mocne wahania, ale niewątpliwie można stwierdzić, że top-layer nie wpłynął jakoś znacząco na czas spędzany w witrynie. Dla lepszego obrazu postanowiłem wyciągnąć średnią z 20 dni przed i po 10-tym marca. Oto wyniki:

Przed wprowadzeniem toplayer’a średni czas wynosił 1:42 min
Średnia z 20 dni po wprowadzeniu top-layera wyniosła 2:15 min

Jak widać toplayer nie zmniejszył średniego czasu spędzonego na moim blogu. Wręcz przeciwnie, on nawet go podniósł i to dość znacznie bo o prawie 30%. Być może to przypadek, ale bardziej prawdopodobne jest, że ludzie zapisujący się na listę wracali (tego samego lub innego dnia) na mojego bloga, by zdobyć trochę dodatkowej wiedzy z zakresu e-mail marketingu i spędzali na nim znacznie więcej czasu niż czytelnik „z przypadku”

DOBRE wyskakujące okienko powinno:

Powyższy przykład mojego testu pokazuje, że dobrze wdrożony top layer nie przeszkadza na blogu (czy innej stronie), a wręcz pomaga. Jednak, żeby tak się stało musi on spełniać kilka bardzo ważnych czynników. Zobacz:

Musi mieć opcję dostosowania częstotliwości wyświetlenia. Jeśli formularz będzie wyskakiwał po każdym odświeżeniu strony, czy przejściu do kolejnego artykułu to na pewno będzie irytował czytelników, którzy w końcu zamkną Twoją stronę. Trudno jest odpowiedzieć na pytanie „Jaki jest najlepszy bufor wyświetlania?”. Możesz ustawić wyświetlanie „raz na sesję” – nie powinno być to irytujące (jak to ustawiać powiem Ci za chwilę)
Kolejnym bardzo ważnym elementem jest przycisk zamykający takie spadające okienko z formularzem. Koniecznie musi być on duży i widoczny, aby czytelnik nie musiał męczyć się z jego zamykaniem. Jeśli będziesz utrudniać mu życie to prędzej zamknie Twoją stronę, niż poszuka maleńkiego guziczka zamykającego reklamę.
Przycisk zamykający okienko z formularzem MUSI DZIAŁAĆ! – Tak, to nie żart Zdarzyło mi się widzieć formularz, którego nie dało się zamknąć. Możliwe, że to kwestia jakiegoś błędu lub niedopatrzenia, jednak mimo wszystko jest to niedopuszczalne.
Okienko takie nie powinno być dużych rozmiarów, jeśli zalejesz internaucie cały ekran jedną wielką reklamą to prędzej się jej wystraszy niż zainteresuje. Staraj się robić małe (nie maleńkie) okienka, z którymi można zapoznać się jednym dłuższym spojrzeniem na ekran.
Uwypuklij CTA – jeśli poprzez toplayer chcesz zbierać adresy e-mail to tak zaprojektuj okienko, aby formularz był dobrze widoczny i już przy pierwszym spojrzeniu rzucał się w oczy – nie każ domyślać się internaucie co ma teraz zrobić. Wystarczy, że zamieścisz formularz w ramce o kontrastującym tle, a mocno podniesiesz jego skuteczność.
Aby podnieść skuteczność okienka możesz pokusić się o wstawienie do niego okładki 3d. Najprawdopodobniej wzrok internauty od razu wyląduje na grafice, a jeśli będzie ona interesująca, to zwiększysz ilość konwersji.
Jak zrobić wyskakujące okienko top layer?

Sposobów na robienie takiego cuda jest co najmniej kilka, a jeśli sprawnie poruszasz się do Amerykańskiej części internetu to na pewno szybko znajdziesz wiele skryptów do kupienia za symboliczne 5$ lub nawet do pobrania za darmo.

Jeśli jednak potrzebujesz błyskawicznej recepty na spadające okienko z formularzem to czytaj dalej… Mam dla Ciebie dwie opcje (łatwiejszych systemów chyba już nie ma )

1. Dynamic Drive

Korzystając ze strony dynamicdrive.com możesz wygenerować sobie kod spadającego okienka, który należy później wstawić do swojej strony.

Jak to zrobić?

Wejdź na tę stronę
Zaznacz interesującą Cię opcję (polecam „Once per browser session” – okienko wyświetlane raz na sesję przeglądarki)
Wklej odpowiednie kody do swojej stony/bloga (zgodnie ze wskazówkami na stronie)
Stwórz własną treść okienka (tekst lub kod HTML) i wstaw w odpowiednie miejsce kodu (zamiast tej linijki: „SPECIFY YOUR CONTENT HERE. IT COULD BE TEXT, IMAGES, OR RICH HTML”)

2. WP Popup Scheduler (wtyczka toplayer dla wordpresa)

Drugą, dużo łatwiejszą i jednocześnie dającą więcej możliwości opcją, jest zainstalowanie do swojego wordpressa specjalnej wtyczki WP Popup Scheduler. Dzięki niej w bardzo przystępny sposób stworzysz wyskakujące okienko i ustawisz wszystkie najważniejsze parametry poprzez zaimplementowane do wtyczki opcje. Oto jak zrobić wyskakujące okienko przy użyciu wtyczki WP Popup Scheduler:

Zainstalować wtyczkę (do pobrania tu)
Wejść w panel „Ustawienia” i przejść do ustawień WP Popup Scheduler
Ustawiasz częstotliwość wyświetlania, gdzie ma się wyświetlać okienko, wybierasz jeden z efektów wyświetlania, nadajesz rozmiar i wprowadzasz tytuł, a w odpowiednie pole treść okienka (tekst lub kod HTML)
Zapisujesz ustawienia i już możesz cieszyć się z pięknego wyskakującego okienka

Author

Udostępnij